Invited Talks

Keynote/ Plenary speech

Comparing task-based language teaching and traditional instruction for young learners: Methodological issues and solutions. 17thInternational LASLAB seminar. Vitoria-Gasteiz, Spain (Online). 29May, 2021

Explicit grammar instruction for second language writing. TESOL Colloquium at the University of Sydney. 10 September, 2016.

Invited Talks/ workshops (International)

Teaching strategies for L2 learning: Written corrective feedback. Invited workshop at The Third International Conference on Situating Strategy Use (SSU3). Osaka, Japan. 13–15 October, 2019.

Focusing on the teacher and the students in TBLT for young learners. Invited colloquium convener at 8th International Conference on Task-Based Language Teaching. Otawa, Canada. August, 2019.

Effects of different types of feedback: Issues in past and current theory and research. Invited speech at The Language Learning Potential of L2 Writing and Written Corrective Feedback: Advancing Research Agendas Murcia, Spain. May, 18–19, 2018.

Written corrective feedback: Learning grammar through writing. Invited speech at Assessing World Languages. University of Macau, Macau, China. November 8–11, 2017

Learning grammar through writing. TESOL Colloquium at the University of Sydney. Sydney, Australia. 9 September, 2016.

Examining the effects of corrective feedback: How, when and on which errors? Language Resourse Centre, Cornell University, NY, the US. 7 April 2016.

The complementary contributions of meta-analysis and narrative review. Joint International Methodology Research Colloquium at National Institute for International Education (NIIED), Korea. 16 May 2015.

Computer-mediated synchronous and asynchronous direct corrective feedback on writing. Research Seminar at Singapore Association of Applied Linguistics. 17 March, 2014.

Workshop on Task-Based Language Teaching in Asian Primary Schools. The 17th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics. Beijing, China. 21–23 August, 2012.

招待講演(国内)

Using tasks in the English classroom: Basic concepts and design methods. 徳島県教育委員会 外国語指導助手の指導力等向上研修. 2023年1月24日

Input-based tasks for EFL classrooms: Theory and practice. 神田外語大学MA TESOL Program Special Lecture Series. 2022年9月24日

「オンライン環境におけるL2ライティングと言語習得」関西大学大学院2021年度院生合同学術研究大会 関西大学 2021年11月27日

「指導法比較研究の再考:TBLTとPPPの比較研究を例に」中部地区英語教育学会 英語教育研究法セミナー(オンライン開催)2021年9月5日

「ライティングにおけるフィードバックのありかた:第二言語習得研究の成果と課題」令和3年度大阪大学マルチリンガル教育センター公開講座「英語教育オンラインセミナー」(オンライン開催)2021年8月6日

Comparative studies of TBLT and other approaches. The JACET Kansai Chapter Lecture Meeting. (オンライン開催)2021年6月19日

「タスクを英語の授業に活かす:基本的な考え方とデザイン方法」東大阪市教育委員会 2020年5月30日

「ライティング活動におけるフィードバックの役割と効果:研究成果と今後の課題」関西大学外国語教育学会 関西大学 2019年6月22日

Communicative teaching approaches for EFL classrooms: Input-tasks for young learners. The 2nd OSAKA JETs Skill Development Conference, Orientation 2018 for Municipal ALTs. 2018年11月30日

Using TBLT with Young, Beginner Learners in Japan. Plenary speech at Task-Based Learning and Teaching in Asia. Ryukoku University, Kyoto, Japan. June 23rd - 24th, 2018

Research on Written Corrective Feedback: Issues in theory and research. J-SLARF Tokyo symposium. 2018年5月

「エッセイライティングと文法指導: 第二言語習得研究の成果から」. 英語教育セミナー「文法の学び方・教え方を再考する」. 東京国際大学. 2018年3月
「言語学習におけるインプットの役割」神戸学院大学 2017年10月6日

Using tasks in language teaching. 大阪大学 2017年6月14日

Effects of Implicit and Explicit Form-focused Instruction on Low-Intermediate Learners’ Grammar Acquisition LET関西・関西英語教育学会 2017年6月7日

Written corrective feedback: Learning grammar through writing.北海学園大学 2016年10月28日

Explicit grammar instruction for second language writing. e-LINC 特別講演 関西大学 2016年9月16日.

Role of explicit instruction in L2 writing. 東北大学2015年12月22日.

Computer-mediated Synchronous and Asynchronous Direct Corrective Feedback on Writing. 名古屋市立大学2015年5月20日.

インプットタスクを小学校英語に活用する. 宮城教育大学, 2015年5月18日.

Repeating Input-based Tasks with Young Beginner Learners. Improving English Skills in Japan through Use of English. 北九州大学, 2013年12月14日.

外国語活動で使えるアクティビティ:第二言語習得研究の観点から. 宮城教育大学2013年7月6日.

Using communicative activities in the elementary school. 宮城教育大学2012年6月12日.

Using tasks in the junior and senior high school English classroom. 宮城教育大学2012年6月9日.

「明示的指導の理論と実践:発音・語彙・文法指導への可能性」(シンポジウム指定討論)LET関西・関西英語教育学会 2017年6月7日

HOME